Wednesday 6 November 2013

Anak Kucing Ida Yang Comel

Assalamualaikum wbt...
Sebenarnya anak kucing ni ada 3 ekor kesemuanya tetapi seekor dah kasi orang (boleh baca sini). Ni yang 2 ni pun semua orang dah cup. Seekor yang kaler oren tu bos emak punya dan yang belang hitam tu kawan ayah. Mereka nak tunggu sampai bercerai susu. Kami bukan tanak bela anak kucing ni tapi maklumlah duduk apartment banyak sangat peraturan tidak dibenarkan memelihara binatang. Cukuplah 2 ekor saja si Tony (jantan) dan Omey (betina). Setiap kali Omey beranak jer kami kasi kat orang yang sayang dengan kucing. Kalau orang yang sayang kucing ni, mereka akan jaga dengan baik. Jadi tak lah ralat sangat hati kita bila tengok tuan baru sayang kat mereka. 

Kalau tak hari tu, ayah nak bawa kucing-kucing balik kampung Kuantan, tapi ada kawan emak kasi idea, kasi jer kat orang yang benar-benar nak bela. Kami takde niat nak jual pun. Dan kawan emak tu ambil lah sekor. Anak kawan emak tu cukup sayang dengan anak kucing tu, siap di bedung dan kasi susu botol lagi. Puas hati hati dibuatnya. Kalau nak tahu sejarah kucing-kucing Ida boleh baca di sini - Cerita Si Tony

Bila balik JB, baru dapat bergambar dengan anak-anak kucing ni, kalau tak cuma dapat gambar mereka melalui whatsapp dari ayah jer..







11 comments:

  1. bila bby kucing dah mula aktiv nilah seronok tengok gelagat mereka bergurau senda..tak kering gusi dan hilang stress..lagi kita ketawakan lagi menjadi-jadi aksinya,,hehehe..rindunya nak bela kucing..duduk kuarters mesti ada yang marah nanti..

    ReplyDelete
  2. You have very cool Blog, I like it
    From Harry

    ReplyDelete
  3. samalah kita Ida...yg oren tu macam si Jingga masa kecil2..gebu geban...

    ReplyDelete
  4. comel nya 2 ekor kucing tu. hihihi..
    singgah menabung nuffnang

    ReplyDelete
  5. Alahai cute cute mute nyer anak kucing nie :D

    ReplyDelete
  6. comelnya anak2 meow tuu..
    mesti aktif tu kan? hehe..

    klik2 INTI d sini.. :D

    ReplyDelete